Johtokunnan joulutervehdys

17.12.2020

Yhteisöllisyys on korostunut tänä poikkeuksellisena vuonna

Seuran toiminnan vuosi 2020 alkaa kääntyä lopuilleen - mikä poikkeuksellinen, mutta merkityksellinen vuosi tämä onkaan ollut.  Seuran johto ja johtokunta on vuoden varrella ollut uusien haasteiden edessä päättämässä toiminnan nopeista muutoksista; keskeyttämisestä, uudelleen käynnistämisestä ja uusien toimintamuotojen aloittamisesta erittäin nopeatempoisesti. Vastuuta ja vauhtia on ollut paljon kannettavana.

Juuri tällaisessa tilanteessa yhteisön, sen tiimin, joukkueen, työkavereiden, porukan, merkitys tuntuu ja näkyy ja tulee erityisen tärkeäksi. Vuoden viimeisessä johtokunnan kokouksessa mietimme yhdessä tämän vuoden kohokohtia VVSn toiminnassa.  Esille nousi joustavuutemme, muutoskykymme, sitkeys, periksiantamattomuus, yhdessä tekemisen hyvä fiilis, loistava porukka sekä toiminnallisesti se valtava digiloikka, jonka olemme seurana tehneet.  Erityisen mieleenpainuvaa on ollut myös pääsy takaisin salille jumppaamaan sen oman porukan tai joukkueen kanssa sekä alkusyksyn kisatapahtumat Energia Areenalla, jotka vedimme läpi menestyksellä ja kaikki turvallisuus- ja hygieniatoimet huomioiden.

Seuramme oli edelläkävijä turvallisen liikuntatapahtuman järjestäjänä.  Totesimme, että yhdessä tekeminen - yhteisö, johon kuulun - on totisesti se vuoden mieleenpainuvin teko ja tapahtuma.

Mitä sinulle “yhteisö, johon kuulun”-sanonta tarkoitaa?

Minulle se tarkoittaa yhdessä uudistamista, elämyksien rakentamista, uusia tuttavuuksia, yhdessä koettuja tunteita, haasteiden voittamista, yhdessä hymyilyä ja naurua, kannustuksen antamista ja saamista, kuulumisen tunnetta.  Kaikkea tätä VVS:ssä mukanaolo on tänäkin vuonna mahdollistanut. Juuri tämä yhteisö tuntuu minusta erityisen merkitykselliseltä tänä haastavana toimintavuonna 2020.

Minä ja koko johtokunta halumme kiittää Teitä kaikkia seurayhteisöön kuuluvia tästä unohtumattomasta vuodesta: harrastajia, urheilijoita, ohjaajia, valmentajia, vanhempia ja vapaaehtoisia.  Suuri kiitos kuuluu myös koko toimiston porukalle ja erityisesti päävastuuhenkilöille Anu Kuuselalle ja Anu Louhivuorelle, työpanoksen lisäksi heidän sydän ja sielu sykkivät seurallemme korvaamattomalla tavalla. Suuri kiitos.

Toivotan Teille kaikille Rauhallista Joulua ja Hyvää Uutta Vuotta 2021.

Pysytään terveinä ja huolehditaan läheisistä yhdessä tai etänä.  Ensi vuonna liikumme ja liikutamme jälleen yhdessä!

Jouluterveisin,

Elina Yrjänheikki