Kiitos, että olette kanssamme!

24.3.2020

Arvoisa VVS jäsen,

Viime viikko on ollut meille kaikille hurja. Koronavirus vaikuttaa ennenkokemattomalla tavalla niin yksilöiden ja perheiden kuin erilaisten yhteisöjenkin arkeen. Kukaan ei vielä pysty sanomaan kuinka kauan viruksesta aiheutuva poikkeustila jatkuu ja mitkä ovat tämän vaikutukset yhteiskunnallemme. Teemme VVS:ssa nyt töitä kovasti sen eteen, että saamme pidettyä jäsenemme terveinä ja liikkeessä myös seuran saleilla tapahtuvan toiminnan ollessa keskeytettynä.

Kaiken tämän kohinan keskellä yksi asia on noussut päällimmäisenä mieleen: TE kaikki VVS jäsenet. Kuluneiden kahden viikon aikana on tapahtunut myös jotain ihmeellistä, mitä emme osanneet kuvitellakaan. Kun Temppiksen ja koulujen ovet sulkeutuivat, aukesi meille jotain uutta ja ihmeellistä. VVS:n etäjumpat käynnistyivät ensitilassa ja teitä siellä tuutujen takana on jumppia seurannut ihailtavan hurja määrä. Mahtavaa, että olemme liikkuneet kaikki omissa olohuoneissamme.

Pyrimme myös varmistamaan erilaisilla turvaavilla toimenpiteillä seuran toiminnan jatkumisen ja paluun normaaliin arkeen heti, kun se on mahdollista. Tämä vaatii luovuutta, ponnisteluja ja kipeitäkin päätöksiä. Meillä on vahva usko siihen, että yhdessä ja toisiamme tukien tästä selvitään. Keskeytimme kaiken harjoittelu- ja kilpailutoiminnan Valtioneuvoston suosituksen mukaisesti 13.3.2020. Olemme noudattaneet tässä poikkeuksellisessa tilanteessa Suomen Voimisteluliiton ja EsLUn suosituksia niin toimintaan kuin talouspuoliin liittyvissä ohjeistuksissa.

VVS ry on voittoa tavoittelematon, rekisteröity yhdistys, jonka keskeisin tulonlähde on jäsenten maksamat toimintamaksut sekä erilaiset tapahtumat.  Kaikki keväälle suunnitellut tapahtumamme ovat nyt peruttu.  Jo aiemmin viestimme myös, että toimintamaksuja (kevään harraste- ja valmennusmaksuja) ei palauteta. Näin pystymme varmistamaan sen, että VVS:n kaikki jäsenet pääsevät poikkeusolojen päätyttyä takaisin rakkaan harrastuksen pariin omassa seurassamme.

Tarvitsemme jäsentemme mukanaoloa ja tukeanne myös salitoiminnan ollessa keskeytettynä. KIITOS, että tuette seuraamme. Haluamme jatkossakin liikuttaa lapsia ja aikuisia, tarjota nuorille ensimmäisen kosketuksen työelämään sekä mahdollisuuden tavoitella unelmiaan niin voimistelusalilla kuin sen ulkopuolellakin. Kannustamme liikkumaan ja harjoittelemaan – erilaiset olosuhteet luovat myös uusia mahdollisuuksia.

VVS:n arvot ovat: Avoimuus, Kannustaminen, Kehittyminen ja Yhteisöllisyys. Nyt erityisesti tuota viimeistä tarvitaan ja se on osa MeidänVVS:n ydintä. Aiemmin olemme ajatelleet sen olevan tiiviisti kohtaamisia saleilla, eikä digi-ympäristö ole tuntunut omalta. Toisin on nyt, enää yhteisöä eivät määrittele mitkään seinät tai rajat, vaan olemme yhtä sijainnistamme riippumatta. VVS on siellä, missä me ja te. Jokaisen ruudun takana, jokaisessa viestissä, sanassa ja tykkäyksessä. Ja se tuntuu aivan mielettömältä.

Seuratkaa nettisivujamme (www.vantaanvoimisteluseura.fi) ja somekanaviamme, ja ottakaa täysi hyöty etätoimintamme! Olemme tässä yhdessä – sininen seurasydän ja MeidänVVS-henki kantaa tämänkin yli.

Yhteistyöterveisin,

Anu Kuusela