Kilpa-aerobicin EM-kilpailuista menestystä

20.9.2021

Kuva: Melogym/Ivan Ferreira

Viime viikonloppuna kilpa-aerobicin EM-kisoissa finaaleissa nähtiin suomalaista väriä naisten ryhmä- ja Aerodance-sarjoissa. Vantaan Voimisteluseuran Maija Keurulainen oli mukana Suomen Aerodance-ryhmässä.

Suomea sunnuntain finaalissa edusti myös Aerodance-sarjan suomalaisvoimistelijajoukko. Alkukilpailussa Aerodance-ryhmä sijoittui sijalle 7 pistein 16,650. Maija Keurulainen (Vantaan Voimisteluseura), Adeelia Koponen (Turun Urheiluliitto), Erika Rautiainen (Turun Urheiluliitto), Jutta Nikander (Turun Urheiluliitto), Lotta Lahtinen (Turun Urheiluliitto), Nea Kivelä (Turun Urheiluliitto), Kaisa Seppälä (Turun Urheiluliitto) ja Veera Tamminen (Turun Urheiluliitto) onnistuivat finaalin suorituksessaan ja sijoittuivat loppukilpailussa upeasi viidennelle sijalle pistein 17.350. EM-kultaa voittanut Unkari nappasi pisteet 18.100.

-  "Kisa oli jännittävä ja jännitti eri tavalla kuin yksilökisat. Alkukisan harmittava liukastuminen yhteistyöliikkeessä nostatti jännityksen finaaliin vieläkin isommaksi. Finaaliin mentiin hyvällä fiiliksellä ja saatiin hyvä & ehjä suoritus ja pisteet oli sen mukaiset. Suorituksen jälkeen oli superhyvä fiilis!"

Menestystä tuli myös ryhmä-sarjassa, kun Suomen naiset sijoittuivat historiallisesti sijalle 4 pistein 21,338. Kaikki ryhmän viisi urheilijaa edustavat Turun Urheiluliittoa.

Kaikki tulokset: https://www.europeangymnastics.com/event/2021-european-championships-aerobic-gymnastics-new-dates/results

Kilpa-aerobiccaajien kansallinen kilpailukausi käynnistyy 16.-17.10. Tampereella Varala Cup-kilpailulla. Kilpailukausi huipentuu 26.-28.11. Tampereella käytäviin SM-kilpailuihin ja kilpasarjojen mestaruuskilpailuihin.

Suomen Aerodance-ryhmä Kuva: Melogym/Ivan Ferreira