Team Vantaa edustaa Suomea joukkuevoimistelun World Cupissa

14.10.2019

Joukkuevoimistelun syksyn 2019 World Cup edustajat on valittu. Team Vantaa (VVS/Elise) sijoittui toiseksi syyskuussa Kisakalliossa käydyssä Suomen Voimisteluliiton valintakilpailussa. Joukkueet saivat valita World Cupin edustuspaikat tulosjärjestyksessä ja Team Vantaa kilpailee joukkueen ensisijaisen toiveen mukaisesti 19.10.2019 Tallinnassa käytävässä osakilpailussa. Marraskuussa Team Vantaa suuntaa vielä Budapestiin ja World Cupin yhteydessä käytävään seurakisaan. Kevään 2019 osakilpailujen menestyksen perusteella naisten sarjassa Minetit (Tampereen Sisu) ja OVO Team (Olarin Voimistelijat) saivat edustuspaikat molempiin osakilpailuihin.

Loppuvuoden kilpailemme vuodelle 2019 tehdyllä ohjelmalla ja tarkasti hiotulla suorituksella. Joukkueella on tuleviin kilpailuihin valmistautumisen ohella käynnissä kuitenkin jo vuoden 2020 kilpailuohjelman kokonaisuuden harjoittelu. Koreografina uudessa ohjelmassa toimii venäläisen maailmanmestarijoukkueen koreografi Sonya Glyzenina”, kertoo Team Vantaan valmentaja Jutta Flinkman.

Vantaan Voimisteluseurasta osallistuu Tallinnan World Cupin yhteydessä käytäviin kilpailuihin myös muut seuran edustusjoukkueet. Team Vantaa Junior kilpailee junioreiden lyhytohjelmassa, Team Vantaa Prejunior 12-14 vuotiaiden sarjassa ja Team Vantaa Minera 10-12 vuotiaiden lyhytohjelmassa.

Team Vantaa
Team Vantaa Junior