VVS valmiina Gymnaestradaan!

3.7.2019

1 500 suomalaista voimistelijaa osallistuu viikonloppuna käynnistyvään kansainväliseen voimistelufestivaaliin World Gymnaestradaan 7.-13.7.2019, joka järjestetään jo toista kertaa Itävallan Dornbirnissa. Vastaava tapahtuma nähtiin edellisen kerran Helsingissä, kun Suomi isännöi tätä neljän vuoden välein järjestettävää maailman suurimpiin voimistelutapahtumiin kuuluvaa tapahtumaa.

Itävallan World Gymnaestradaan osallistuu yli 18 000 voimistelijaa ennätyksellisesti yli 60 eri maasta. Suomen 1 500 voimistelijan delegaatio on tapahtuman kolmanneksi suurin, heti Sveitsin ja Saksan jälkeen. Voimistelijat edustavat 96 voimisteluseuraa ympäri Suomen. 1 500 suomalaisvoimistelijasta 84 on miehiä. Vantaan Voimisteluseurasta osallistujia on yhteensä 33 voimistelijaa, joiden joukossa on myös yksi mies. Henry Silvennoinen on mukana World Team kansainvälisessä kenttäohjelmassa.

VVS:n voimistelijat osallistuvat laajalti eri tapahtumiin World Gymnaestradassa.

Ajattomat ovat mukana viikon päättävässä FIG-gaalassa Suomen Jäätikkö sulaa -ohjelmassa. Lisäksi VVS:n voimistelijoita nähdään halliohjemassa Enchanted forest yhdessä Mäntsälän Voimistelijoiden kanssa, kenttäohjelmakokonaisuudessa Power of being me sekä iltanäytöksessä Pohjola-illassa Arjen ylistys-ohjelmassa.

Viikko voimistelujuhlaa

World Gymnaestrada -tapahtumat tunnetaan siitä, ettei tapahtumalla palkita parhaita tai kilpailla mitaleista. Viikko on voimistelufestivaali täynnä esiintymisen huumaa ja erilaisia voimistelunäytöksiä. Tapahtuma kokoaa kaikenikäisiä ja taustaisia voimistelijoita ympäri maailman, ja mahdollistaa kansainvälisen voimisteluperheen kohtaamisia.

World Gymnaestrada on kansainvälisen Voimisteluliitto FIG:n tapahtuma, joka järjestetään neljän vuoden välein. Vuonna 2023 seuraava World Gymnaestrada vie kansainvälisen voimisteluperheen Amsterdamiin.

Pääset seuraamaan VVS:n tapahtumia some-kanavistamme, jota päivitämme aktiivisesti pitkin tapahtumaviikkoa. VVS sosiaalisessa mediassa:

World Gymnaestradan 7.-13.7.2019 aikataulu suomalaisittain

sunnuntaina 7.7. Avajaiset