Kehonhuolto

Dynaaminen venyttely
Kokonaisvaltaista kehonhuoltoa kuntouttavasta näkökulmasta. Parantaa liikkuvuutta toiminnallisin aktiivisin venytyksin nivelten täysiä liikeratoja käyttäen ja lihastoimintaketjuja mukaillen. Kehon yleisimpiin heikkoihin ja kireisiin alueisiin suunnattuja liikehallinta- ja liikkuvuusharjoitteita. Tunti sisältää myös faskiaharjoittelua.

IKILIIKEttä lempeästi
Tuntikalenterissa paikkansa lunastanut ikääntyvälle suunniteltu jumppa. Tunnilla keskitytään kehon liikeratojen ylläpitämiseen ja laajentamiseen sekä vahvistetaan tukilihaksia. Rauhallinen tunti sopii hyvin ikääntyneille, joille perusjumppa on käynyt liian hikiseksi.

Kehonhuolto
Kehonhuoltotunti sisältää aktiivisia liikkuvuusharjoitteita ja dynaamisia venytyksiä. Ajoittain hyödynnetään myös putkirullausta kehonhuoltokeinona. 

Pilates
Tunnilla tutustutaan haastavan ja mielenkiintoisen kehonhallintatekniikan saloihin. Kauden aikana kehitetään monipuolisin harjoittein voimaa ja liikkuvuutta, tavoitteena hyvä ryhti ja lihastasapaino sekä syvien lihasten aktivointi. Tunnilla liikkeet tehdään noudattaen pilateksen keskeisiä periaatteita: 1. Hallinta 2. Keskittyminen 3. Keskivartalon syvien lihasten tuki 4. Hengitys 5. Tarkkuus 6. Liikkeen virtaus. Tunnit soveltuvat kaikille lajista kiinnostuneille, aloittelijoille sekä pidempään harrastaneille. 

Tasapaino & Kehonhuolto - UUTUUS
Tunti sisältää monipuolisia tasapaino- ja kehonhallintaharjoituksia sekä dynaamisia että pitkäkestoisempia venytyksiä.

Venyttely
Tehokkaamman tunnin jälkeen lukujärjestyksestämme löytyy 30 minuutin mittaisia huoltavia ja palauttavia venyttelytunteja.

Yin jooga - UUTUUS
Yin jooga on hidastempoinen, meditatiivinen harjoitus. Asanoissa viivytään useiden minuuttien ajan antaen kehon ja mielen pysähtyä ja rauhoittua. Kun lihaksemme rentoutuvat, asentojen vaikutukset ulottuvat syvemmälle, aina sitkeimpiin jännityksiin ja jäykkyyden tuntemuksiin asti, erityisesti alaselän ja lantion alueella.

YogaFlow®
Mielen ja kehon yhteistyötä korostava ja kehon voimaa ja hallintaa lisäävä harjoitus. Asanat eli joogan erilaiset asennot haetaan hengitystä seuraten ja ne yhdistetään erilaisiksi liikejatkumoiksi. Asentojen ylläpitäminen vaatii sekä lihastyötä että keskittymistä. Syvät ja pinnalliset lihakset kehittyvät ja tietoisuus omasta kehosta kasvaa harjoitusten avulla. Yoga Flow -nimi tulee tavasta suorittaa liikkeet sujuvasti peräkkäin. Liikkeet virtaavat alkuasennosta toiseen. Tunti sopii aloitteleville ja jo joogaa harrastaneille kuntoilijoille