Kehonhuolto

Astanga Jooga

Astanga on energisoiva ja kehoa monipuolisesti aktivoiva joogatyyli, jossa asennot yhsitetään dynaamiseksi liikesarjaksi ilman välirentoutuksia. Astangan voimakkaiden liikkeiden tavoitteena on aistihuomion, keskittymiskyvyn ja läsnäolon kehittäminen sekä kehon ja mielen toimintojen tasapainottaminen. Jos kärsit korkeasta verenpaineesta tai olet raskaana, kysy ohjaajalta lisätietoja ennen aloitusta.

Dynaaminen venyttely

Kokonaisvaltaista kehonhuoltoa kuntouttavasta näkökulmasta. Parantaa liikkuvuutta toiminnallisin aktiivisin venytyksin nivelten täysiä liikeratoja käyttäen ja lihastoimintaketjuja mukaillen. Kehon yleisimpiin heikkoihin ja kireisiin alueisiin suunnattuja liikehallinta- ja liikkuvuusharjoitteita. Tunti sisältää myös faskiaharjoittelua.

IKILIIKE Jooga

Jooga on kehonhoitoa, joka lisää itsetuntemusta sekä joustavuutta. Rentoutumista ja mielen hiljentymistä haetaan keskittymällä liikkeeseen sekä yhdistämällä liike ja hengitys toisiinsa. Liikkeet pyritään ohjaamaan tarkasti näyttäen ja selittäen. Yksinkertaisetkin liikkeet ovat toimivia, kun niihin yhdistää hengityksen ja keskittyy. Tunnilla jokainen tekee omaa joogaansa omien kykyjensä ja oman kuntonsa mukaan. Joogassa opitaan kuuntelemaan kehoa, tuntemaan omat rajat ja keskittymään. Tunnin lopussa olo on rentoutunut mutta virkistynyt. Vaikutus tuntuu vielä tunnin jälkeenkin auttaen arkielämässä. Tunnilla on hyvä olla mukana lämmintä päällepantavaa loppurentoutumisen ajaksi.

IKILIIKEttä lempeästi

Tuntikalenterissa paikkansa lunastanut ikääntyvälle suunniteltu jumppa. Tunnilla keskitytään kehon liikeratojen ylläpitämiseen ja laajentamiseen sekä vahvistetaan tukilihaksia. Rauhallinen tunti sopii hyvin ikääntyneille, joille perusjumppa on käynyt liian hikiseksi.

Kehonhuolto

Kehonhuoltotunti sisältää aktiivisia liikkuvuusharjoitteita, tasapainoharjoituksia sekä dynaamisia venytyksiä. 

Liikkuvuus ja rentous 

Kehonhuoltotunti, joka yhdistelee elementtejä joogasta, tai-chistä, pilateksesta ja fasciaharjoittelusta. Tunnin painotus on istumatyöläiselle tyypillisten kireyksien avaamisessa: esim. rintakehä ja lonkat. Tunti sisältää aktiivisia liikkuvuusharjoituksia sekä pidempiä venytyksiä. Huomioimalla hengityksen osana liikettä keho rentoutuu tunnilla kokonaisvaltaisesti. Tunti päättyy aina rauhalliseen rentoutukseen.

Pilates

Tunnilla tutustutaan haastavan ja mielenkiintoisen kehonhallintatekniikan saloihin. Kauden aikana kehitetään monipuolisin harjoittein voimaa ja liikkuvuutta, tavoitteena hyvä ryhti ja lihastasapaino sekä syvien lihasten aktivointi. Tunnilla liikkeet tehdään noudattaen pilateksen keskeisiä periaatteita: 1. Hallinta 2. Keskittyminen 3. Keskivartalon syvien lihasten tuki 4. Hengitys 5. Tarkkuus 6. Liikkeen virtaus. Tunnit soveltuvat kaikille lajista kiinnostuneille, aloittelijoille sekä pidempään harrastaneille. 

Venyttely

Tehokkaamman tunnin jälkeen lukujärjestyksestämme löytyy 30-45minuutin mittaisia palauttavia ja huoltavia venyttelytunteja.