Lihaskunto

Core ’45 - UUTUUS
Tällä tunnilla harjoitetaan ja vahvistetaan keskivartalon lihaksia käyttäen vastuksena kehon omaa painoa sekä vaihtelevasti eri välineitä, kuten esimerkiksi jumppakeppejä, vastuskuminauhoja ja pilatespalloja. Tunti kehittää voimaa, tasapainoa ja hallintaa. Tällä tunnilla ei askelleta lainkaan ja liikkeitä saa tehdä omaan tahtiin. Miehille ja naisille sopivan tunnin tempo on rauhallinen, mutta tunti on silti tehokas ja syviä lihaksia herättelevä. Tunti päättyy avaaviin venyttelyihin. Sopii hyvin yhdistettäväksi Kahvakuulatuntiin.

Kahvakuula
Kahvakuulailu sopii monen kuntoiselle ja ikäiselle liikkujalle, miehille ja naisille. Tunnilla tehdään kahvakuulan kanssa vaihtelevia harjoitteita, jotka parantavat lihaskuntoa, vahvistaen erityisesti keskivartaloa. Tällä tunnilla kroppa saa kokonaisvaltaisen ja monipuolisen treenin, joka kehittää myös kehonhallintaa ja koordinaatiota. Tunnin raskautta pystyy säätelemään itse, kahvakuulan painon ja treenitahdin mukaan. Mukaan tunneille tarvitset oman kahvakuulan (suositus naisilla 6-12kg ja miehillä 8-16kg) sekä jumppamaton. 45 minuutin tunti sopii hyvin yhdistettäväksi Core ’45 tuntiin.

Kuntojumppa 
Perusjumppa, joka on helppoa, mutta hauskaa ja tehokasta. Sisältää askellusta sekä monipuolisen lihaskunto-osuuden. Todellinen joka jumpparin jumppa, joka on tehoiltaan keskiraskas ja koreografisesti helppo. Maanantai-illan sekä perjantai-iltapäivän kuntojumpissa on lisäksi 30 minuutin venyttelyt. 

Kuntosalicircuit
Kuntosalicircuit on kuntosalilla tapahtuva ohjattu kiertoharjoittelu, jonka alussa ohjaaja opastaa osallistujat kuntosalilaitteiden turvalliseen käyttöön. Tunti kehittää aerobista kuntoa sekä lihaskestävyyttä ja se sopii jokaiselle. Tunnin haastavuuden ja laitteissa käytettävät vastukset päätät sinä itse!  Keskiviikkoaamupäivän circuit on suunnattu erityisesti eläkeikäisille.

Lihasvoimaa ja tasapainoa
Aamupäivän täsmätunti, jossa keskitytään erityisesti keskivartalon vahvistamiseen sekä tasapainon ja koordinaation kehittämiseen. Alkulämmittelyn jälkeen hauskat ja monipuoliset harjoitteet seuraavat toisiaan. Tunti on suunniteltu erityisesti ikääntyville.

Ohjattu kuntosali
Ryhmässä tutustutaan kuntosalilaitteisiin ja -liikkeisiin turvallisesti ohjaajan avustuksella. Harjoittelu tapahtuu ryhmässä fysioterapeutti-ohjaajan ohjeiden mukaan. Ryhmään tulee ilmoittautua seuran ilmoittautumisjärjestelmässä.

Seniorijumppa
Ikäihmisille suunnattu ryhmäliikuntatunti, joka ylläpitää ja kehittää kuntoa sekä toimintakykyä. Tunnilla harjoitetaan voimaa, koordinaatiota ja tasapainoa mukaansatempaavan musiikin tahdissa kehonhuoltoa unohtamatta. Monipuolinen tunti hikitakuulla.

Toiminnallinen treeni
Toiminnallinen harjoittelu on monipuolista lihaskuntoharjoittelua, joka kehittää voimaa, koordinaatiota ja kehonhallintaa. Tunnilla liikkeitä tehdään toistomäärien tai ajan mukaan, ei musiikin tahdissa. Tunti on kohdistettu eläkeikäisille, mutta se ei vähennä treenin tehokkuutta. Tunnilla nostetaan myös sykettä monipuolisten lihaskuntoharjoitteiden lomassa. Tunti sopii erinomaisesti myös miehille!

IKILIIKE tuolijumppa

Ikiliikettä tuolijumppa on tarkoitettu ikääntyville ja /tai kuntoutuville naisille ja miehille, joille seuran perinteiset salijumpat eivät ehkä enää sovi. Tuolijumppa parantaa lihaskuntoa tehokkaasti ja turvallisesti. Tasapainon ja liikkuvuuden harjoittaminen on huomioitu tunnin sisällössä. Venyttelyäkään ei ole unohdettu. Liikkeitä rytmittää musiikki ja jokainen voi tehdä liikkeet oman kuntonsa mukaan. Suurin osa tunnista tehdään tuolilla istuen, jonkin verran myös seisten tehtäviä liikkeitä, joissa voidaan pitää tukea tuolista. 

Tunti on ilmainen ja se toteutetaan yhteistyössä Myyrmäen Eläkkeensaajat ry:n kanssa.