Matalan kynnyksen tunnit

Core 45'
Core-tunnilla tehdään monipuolisesti keskivartalon voimaa ja hallintaa kehittäviä harjoitteita. Tunnin tempo on rauhallinen, mutta liikkeet ovat tehokkaita. Tunnilla ei askelleta eikä nosteta sykettä. Tunnin harjoitteet myös avaavat ja huoltavat rankaa ja niveliä. Tunti sopii hyvin kahvakuulatreenin perään tai erillisenä harjoituksena tehtäväksi.

Tuolijumppa
Ikiliike tuolijumppa on tarkoitettu ikääntyville ja /tai kuntoutuville naisille ja miehille, joille seuran perinteiset salijumpat eivät ehkä enää sovi. Tuolijumppa parantaa lihaskuntoa tehokkaasti ja turvallisesti. Tasapainon ja liikkuvuuden harjoittaminen on huomioitu tunnin sisällössä. Venyttelyäkään ei ole unohdettu. Liikkeitä rytmittää musiikki ja jokainen voi tehdä liikkeet oman kuntonsa mukaan. Suurin osa tunnista tehdään tuolilla istuen, jonkin verran myös seisten tehtäviä liikkeitä, joissa voidaan pitää tukea tuolista.

Tunti on ilmainen ja se toteutetaan yhteistyössä Myyrmäen Eläkkeensaajat ry:n kanssa.

Miesten kuntosähly
Oma peliryhmä miehille. Tämä ryhmä toimii itsenäisesti, ilman ohjaajaa.

Koko kropan treeni
Koko kehon perusjumppa, jossa teema ja sisältö vaihtelevat kauden aikana. Välillä keskitytään sykkeen nostoon, toisella kertaa jalkojen tai keskivartalon voimaan. Välillä käytetään myös välineitä. Tunti sisältää myös venyttelyt.

Kuntojumppa välineillä
Kevyehkö/keskitasoinen kuntojumppa iloisen ja vaihtelevan musiikin tahtiin. Tunti sisältää sekä askellusta, koordinaatiota ja tasapainoa kehittäviä osuuksia, monipuolista lihaskuntoa että kehonhuoltoa. Tunnilla hyödynnetään monipuolisesti välineitä, mm. keppiä, kummareita, pilatespalloja ja käsipainoja. Tunti sopii myös ikääntyneelle.

Kuntosalicircuit senioreille
Kuntosalicircuit on kuntosalilla tapahtuva ohjattu kiertoharjoittelu, jonka alussa ohjaaja opastaa osallistujat kuntosalilaitteiden turvalliseen käyttöön. Tunti kehittää aerobista kuntoa sekä lihaskestävyyttä ja se sopii jokaiselle. Tunnin haastavuuden ja laitteissa käytettävät vastukset päätät sinä itse!

Reisi-vatsa-pakara-kiinteytys
Tehokas tunti, joka sisältää reippaan alkulämmittelysarjan, erityisesti reisi-, pakara- ja vatsalihaksia kiinteyttävää voimaharjoittelua ja loppuvenyttelyt. Tunti voi sisältää hyppyjä ja tunnilla voidaan käyttää painoja tai muita liikuntavälineitä tehostamaan harjoittelua. Jumppaklassikko.

Tanssia ja voimistelua

Tanssia ja voimistelua on matalan kynnyksen tunti, sopii kaikille musiikkiliikunnasta kiinnostuneille, ei haastavia sarjoja tai hyppyjä, taso alkeet. Tunti koostuu kehoa herättävistä lämmittelyliikkeistä, tunnilla harjoitellaan erilaisen musiikin rytmiin liikkumista sekä harjoitellaan pieniä tanssisarjoja ja tansseja. Tunnilla sovelletaan mm. tanssillisen voimistelun lajiliikkeitä ja senioritansseja, tunnin lopuksi pieni venyttelyosio.