Tanssitunnit

FamilyDance! on avoin yli 7-vuotiaille ja nuorille ja aikuisille ja se sopii erinomaisesti esim. lapsen ja vanhemman tai sisarusten yhteiseksi harrastukseksi. Ryhmä esiintyy seuran näytöksissä.

Kuntorivitanssin alkeet
Tunnilla perehdytään rivitanssin saloihin monipuolisin tanssiharjoituksin. Alkeistunnilla tehdään helppoja koreografioita. . Tanssikoreografioiden lomassa sekä varsinkin kauden alussa kerrataan erilaisia askelkuvioita, jotka ovat rivitanssien perustana. Musiikkina esim. kantri, valssi, cha-cha, tango, mambo, foksi, rock yms. Tunnilla voi tanssia oman kuntonsa mukaan ja vaikka istahtaa välillä hetkeksi vain nauttimaan musiikista. Kuntorivitanssi kehittää seniorin tasapainoa ja motoriikkaa sekä parantaa keskittymiskykyä ja muistia huomioiden samalla seniori-ikäisen mahdolliset liikuntarajoitteet. Sykettä nostavia reippaampia tansseja ei ole unohdettu. Kuntorivitanssi sopii hyvin senioreille ja seniori-ikää lähestyville, myös miehille. Paria ei tarvita.

Itämainen tanssi, alkeet
Itämaisen tanssin alkeet perehdyttää itämaisen tanssin saloihin. Tunneilla opetellaan lajin alkeistekniikoita erilaisten harjoitusten avulla ja koostetaan helppo koreografia. Tunnit sopivat lajin vasta-alkajille tai hetken harrastaneille.

Itämaisen tanssin jatkoryhmä
Tunnilla käydään perusteellisesti läpi itämaisen tanssin tekniikkaa sekä valmistetaan koreografia, joka esitetään kauden lopuksi. Itämainen tanssi vahvistaa erityisesti lantion ja vatsan lihaksia ja kehittää isolaatiota. Tunti sopii itämaisen tanssin perusliikkeet hallitsevalle. Tunneilla hiki virtaa, nauru raikaa ja kehitys kukoistaa! Ryhmä esiintyy seuran näytöksissa ja mahdollisesti muissa tapahtumissa.

Kuntorivitassin jatkoryhmä + venyttely
Tunti sisältää alkuverryttelyt sekä monipuolisia tanssiharjoituksia ja lopussa jätetään aikaa perusteelliselle venyttelylle. Rivitanssin jatkoryhmässä tehdään vähän kauemman harrastaneille sopivia koreografioita.  Tanssikoreografioiden lomassa sekä varsinkin kauden alussa kerrataan erilaisia askelkuvioita, jotka ovat rivitanssien perustana. Musiikkina esim. kantri, valssi, cha-cha, tango, mambo, foksi, rock yms. Ryhmä valmistelee kauden aikana useamman koreografian esiintymiskuntoon ja esiintyy seuran näytöksissä sekä mahdollisesti myös muissa tapahtumissa.

Lavis®
Lavis on lavatansseihin perustuvaa jumppaa ja jorausta ilman tanssiparia. Tunti koostuu vaihdellen seuraavista tanssilajeista: Valssi, humppa, jenkka, polkka, masurkka, tango, rock, jive, foxi, fusku, salsa, cha cha, rumba ja samba. Tunnilla käydään monipuolisesti läpi eri lavatanssilajeja ja jokainen löytää tunnilta omat tähtihetkensä.

Zumba®
Hauska ja mukaansa tempaava, lattarirytmejä ja kansainvälistä musiikkia täynnä oleva tanssitunti, jossa kaikki saavat tanssia omalla tyylillään. Mm. salsa, reaggaeton, cumbia ja merengue tahdittavat tunnin hikisen hauskaa menoa.

Zumba Gold®
Zumba Gold®-tunnilla liikutaan lattarirytmien ja maailman musiikin tahdissa hauskasti ja innostavasti. Tunti on hieman normaalia zumbaa rauhallisempi, sopii erinomaisesti myös ikääntyville. Tanssillinen iloinen pläjäys, jossa hiki nousee otsalle ja hymy huulille.