Voimistelu

Aikuisten akrobatia
VVS Temppiksellä järjestetään aikuisille sekä alkeis- että jatkotason viikkotunti akrobatiaharjoittelua. Näillä tunneilla kehonhallinta ja -voima paranevat ja pääset ammattitaitoisessa opastuksessa opettelemaan akrobatiaa oma lähtötasosi ja tavoitteesi huomioiden. Sujuuko käsilläseisonta? Uskaltaisitko kokeilla flikkiä?

Aikuisten kilpa-aerobic
Kilpa-aerobic on vauhdikas voimistelulaji, joka kehittää voimaa, notkeutta ja kestävyyttä. Aikuisten kilpa-aerobic on yli 16-vuotiaille kilpa-aerobicista kiinnostuneille. Ryhmässä harjoitellaan lajin perustekniikoita, kohotetaan kuntoa ja liikutaan monipuolisesti mukaansatempaavan musiikin tahtiin.

Tanssillinen voimistelu
Tanssillinen voimistelu pohjautuu suomalaiseen naisvoimisteluun. Siinä yhdistyvät liikunnan lisäksi rytmisyys, luovuus, esteettisyys ja ilmaisullisuus. Tanssillinen voimistelu on kokonaisliikuntaa, joka hyödyntää monipuolisesti musiikin eri elementtejä ja koreografista osaamista. Se on laadukasta, taidokasta ja tavoitteellista toimintaa, jossa kehittyvät sekä harrastajan kunto että taidot, ja lisämausteena kehittyvät myös harrastajan itseilmaisu ja luovuus. Tunneilla harjoitellaan monipuolisesti voimistelun eri osa-alueita, kuten vartalonliikkeitä, hyppyjä ja tasapainoa sekä liikkuvuus- ja voimaominaisuuksia, musiikin tulkintaa ja ilmaisua. Tanssillisen voimistelun joukkueet osallistuvat aktiiiviseisti myös voimistelun suurtapahtumiin!

Tanssillisen voimistelun koreografiatunti
Uusi edistyneille voimistelijoille tarkoitettu haastava ja motivoiva tanvotunti.

Taru (alkeistaso) Uusi aikuisten tanssillisen voimistelun harrasteryhmä, joka harjoittelee kerran viikossa tanssillisen voimistelun perusteita. Ryhmän tavoitteena on esiintyä seuran näytöksissä ja osallistua Gym for life -tapahtumaan..

Ryhmä on avoin kaikille yli 20 vuotiaille, aikaisempaa lajitaustaa ei tarvita. Ryhmä on aikuisten VVS TanVo-polun aloitusryhmä, josta on mahdollisuus siirtyä tavoitteellisempiin ryhmiin.

Saaga (keskitaso) on aikuisten tanssillisen voimistelun harrasteryhmä, joka harjoittelee kaksi kertaa viikossa. Useamman vuoden koossa ollut ryhmä osallistuu aktiivisesti erilaisiin tapahtumiin ja TanVo-kilpailuihin. Kaudella 2022-2023 ryhmä harjoittelee myös World Gymnaestradan   Kirkkaat vedet- kenttäohjelmaa. Ryhmään otetaan uusia voimistelijoita kokeiluharjoituksen kautta.

Ajattomat (edistyneet) on kaksi kertaa viikossa tavoitteellisesti harjoitteleva tanssillisen voimistelun ryhmä edistyneille voimistelijoille. Tunneilla harjoitellaan paljon sarjoja ja koreografioita ja ryhmä osallistuu erilaisiin tanssillisen voimistelun tapahtumiin ja kilpailuihin. Ryhmäläiset ovat yli 40-vuotiaita.

Ajattomat Jr (edistyneet) on esiintyvä ja kilpaileva ryhmä edistyneille voimistelijoille. Ryhmäläisten ikähaitari on n. 20-30v.

Jos olet kiinnostunut tanssillisesta voimistelusta. Ota yhteyttä! katariina.kuronen@vantaanvoimisteluseura.fi