Vantaan Voimisteluseura

Vantaan Voimisteluseura ry (VVS) on vuonna 1976 perustettu vantaalainen voimistelun suurseura. Seurassamme on yli 3500 jäsentä ja olemme yksi Voimisteluliiton suurimmista jäsenseuroista.

Toimintamme jakaantuu harrasteliikuntaan ja kilpavoimisteluun, jossa VVS tarjoaa harrastus- ja kilpailuelämyksiä monipuolisesti läpi koko elämänkaaren.

Seuran toiminta-alue on Länsi-Vantaa. VVS on alueellaan aktiivinen tapahtumanjärjestäjä ja seura-aktiivien kohtauspaikka. Seuratoiminta pyrkii edistämään hyvää mieltä, laadukasta liikunnan iloa sekä esteettisen kilpaurheilun elämyksiä. ”Liikutamme laadukkaasti hyvällä mielellä” – on seuran toiminnan johtoajatuksena.

Harrasteliikuntassa tavoitteenamme on tarjota terveyttä edistävä harrastus lapsuudesta alkaen sekä kannustaa liikunnallisen elämän ylläpitoon ja kunnon kohentamiseen. Liikuntatarjontaa on perusjumpista kehon ja mielen tasapainoa edesauttaviin liikuntatunteihin sekä perheen yhteisiin liikuntahetkiin. Uutuutena tammikuussa 2019 avattiin seuran oma kuntosali, VVS KivaSali.

Kilpalajeina VVS:ssa on joukkuevoimistelu, kilpa-aerobic & tanssillinen voimistelu. Kilpalajeissa seura tähtää sekä kansalliselle että kansainväliselle huipulle.

Joukkuevoimistelussa seuralla on pitkät perinteet ja VVS onkin yksi kansainvälisesti menestyksekkäimmistä joukkuevoimisteluseuroista. Seuran naisjoukkueet ovat osallistuneet lajin MM-kisoihin lähes vuosittain ja parhaimpana saavutuksena on Frida-joukkeen MM-hopea vuonna 2005 sekä Tiklit joukkueen MM-kuutossija vuonna 2009. Junioreiden MM-kisoista Tikleillä on MM-pronssi vuodelta 2007 ja Mimodes joukkueella MM-nelossija vuodelta 2009. Seuralla on lisäksi useita SM-mitaleja sekä sijoituksia maailman cupin osakilpailuista.

Kilpa-aerobicissa seuralla on tullut kansallista menestystä viime vuosien aikana sekä nuorten että aikuisten sarjoissa. Arvokilpailuissa seuraa ovat edustaneet Aerodance-yhteistyöjoukkueissa Maija Keurulainen, Alina & Olivia Huiko.

VVS on lasten ja nuorten sekä aikuisliikunnan Tähtiseura.