Huomion osoitukset

HANNELE vati

Hannelen Vati on tarkoitettu arvokkaaksi julkiseksi tunnustukseksi Vantaan Voimisteluseuran ohjaajalle esimerkillisestä kasvatus- ja valmennustyöstä lasten ja nuorten parissa.

Tunnustus on saanut nimensä Hannele Ahlqvistilta, joka on toiminut Vantaan Voimisteluseurassa niin kilpa- kuin harrastepuolella ja kehittänyt seuran toimintaa aktiivisesti jo 80-luvulta saakka. Kiertopalkintona on jatkuvasti kiertävä hopeoitu vati, "Hannelen Vati", jonka Hannele on lahjoittanut seuralle, ja johon kunkin saajan nimi kaiverretaan. Kiertopalkinnon saajalle myönnetään myös stipendi, jonka suuruus on 200 €.

Hannelen Vati jaetaan vuosittain seuran joulujuhlassa. Jakamisesta päättää raati, joka koostuu seuran puheenjohtajasta, seuran lasten ja nuorten sekä valmennuksesta vastaavista johtokunnan jäsenistä sekä neljännestä johtokunnan valitsemasta henkilöstä.

Valintaperusteena on ohjaajan osoittama aktiivinen ja pyyteetön työ lasten ja nuorten valmennustyössä. Ansioituminen edellyttää yleensä useamman vuoden ohjaajatoimintaa, eikä vadilla palkita niinkään kilpailussa menestymistä tai koreografioiden suunnittelua, vaan ennen kaikkea lasten ja nuorten innostamista hyvän harrastuksen piiriin. Tunnusmerkkeinä tästä innostamisesta ovat valmennettavien aktiivinen osallistuminen, ryhmien hyvä henki sekä iän karttuessa ryhmän jäsenten hakeutuminen erilaisiin koulutustilaisuuksiin, valmennus- ja tuomaritehtväiin sekä seuran johtotehtäviin. Tarkoituksena on kasvattaa nuoria, jotka tulevat aikanaan itse olemaan ehdolla Hannele Vadin saajaksi.

Hannele vati  -tunnuksen saajat:

• 2004  Johanna Ahlqvist ja Sari Koskela
  • 2005  Liisa Ahlqvist