Pelisäännöt

VVS:ssa harrastavien voimistelijoiden yhteiset pelisäännöt.

MeidänVVS:ssa kaikki yhdessä

• Olemme ystävällisiä kaikille ja otamme kaikki huomioon.
  • Emme kiusaa ketään! Emme syrji, nimittele, arvostele, kuiski tai käyttäydy muuten epäasiallisesti.
  • Kuuntelemme ohjaajia ja muita kavereita.
  • Yritämme parhaamme ja kannustamme kaveria! Olemme kaikki yhdenvertaisia.
  • Huolehdimme omista tavaroistamme.
  • Tervehdimme kaikkia.

VVS:ssa voimistelevien lasten huoltajien pelisäännöt

Huolehdi, että lapsi on valmis voimistelutunnille:

• Lapsella on mukana voimisteluun soveltuvat liikuntavarusteet, paljaat jalat ja joustavat vaatteet.
  • Lapsella on mukana vesipullo ja hänellä ei ole salissa ruokaa tai purkkaa.
  • Hiukset tulee olla hyvin kiinni, jotta ne eivät häiritse liikkumista.
  • Tunnille saavutaan ajoissa, jotta lapsi ehtii rauhassa mukaan tunnin aloitukseen.
  • Ennen tunnin alkua tulee käydä vessassa. Tunnin jälkeen lapset haetaan ajallaan, heti harjoituksen päätyttyä.

MeidänVVS:ssa

• Tervehdimme kaikkia, otamme muut ihmiset huomioon ja toimimme esimerkillisesti hyvän käytöksen suhteen.
  • Kannustamme ja tuemme lapsia liikkumaan ja harrastamaan!

VVSn valmentajien ja ohjaajien pelisäännöt

MeidänVVS:ssa

• Avustamme jokaista voimistelijaa käsin useamman kerran tunnin aikana.
  • Olemme paikalla ajoissa, ainakin 10 min ennen tunnin alkua ja huolehdimme, että harjoitukset loppuvat ajallaan.
  • Tervehdimme kaikkia, jokaista voimistelijaa sekä heidän huoltajiaan.
  • Tunnin loputtua odotamme, että kaikki lapset pääsevät lähtemään turvallisesti kotiin. Jos kyseessä on omavalvontakohde niin emme jätä lasta yksin odottamaan hakijaa.
  • Tunneilla pukeudumme liikuntaan soveltuviin vaatteisiin ja VVS:n seurapaitaan.
  • Kutsumme jokaista lasta nimeltä.
  • Mahdollisista loukkaantumisista, epäasiallisesta käytöksestä tai muuten huolestuttavista asioista ilmoitamme lapsen huoltajalle.
  • Huolehdimme, että toimipisteessä on riittävä määrä ensiaputarvikkeita.
  • Huolehdimme, että huoltajat ovat tietoisia kauden kulkuun liittyvistä oleellisista asioista.
  • Tuemme voimistelijoita ja heidän huoltajiaan voimistelijan polun eri vaiheissa.
  • Huolehdimme, että meillä on voimistelijoiden huoltajien yhteystiedot käytettävissä, myös tunnin aikana.
  • Huolehdimme, että meillä on tunnin aikana käytössä toimiva puhelin ja tiedossa toimipaikan osoite.
  • Sairastuessamme ilmoitamme tästä esihenkilöllemme sekä yritämme ensisijaisesti itse hankkia sijaisen.

Sosiaalisen median pelisäännöt

MeidänVVS:ssa

• Seuran käytössä olevat sosiaalisen median kanavat ovat Facebook Vantaan Voimisteluseura ja Instagram @vvsfinland.
  • Valmennusryhmillä voi olla omia Instagram -tilejä, joiden perustamislupa tulee kysyä omalta vastuuvalmentajalta. Vastuuvalmentaja vastaa viime kädessä tilin sisällöstä sekä tietoturvaan liittyvistä seikoista. Mikäli ryhmän jäsenet ovat alle 18-vuotiaita, perustamislupa tulee aina kysyä vanhemmilta. Valmennsuryhmät sopivat myös omat pelisäännöt sosiaalisen median käytöstä.
  • Mahdollisessa kriisitilanteessa korjataan virheellinen tieto, pahoitellaan tapahtunutta ja otetaan tarvittaessa yhteys viestinnästä vastaavaan henkilöön VVS.ssa.
  • Seuran jäseniä kannustetaan jakamaan kuvia, videoita ja fiiliksiä seuran toiminnasta hashtagilla #MeidänVVS sekä tägäämällä Instagramissa @vvsfinland
  • VVS voimisteluja tai vanhempi,  edustakaamme MeidänVVS:aa somessa positiivisesti ja vastuullisesti