Tuntikuvaukset

Perheliikunta VVS:ssä

• Perheliikunnan tavoite on kokea liikunnan iloa yhdessä, opetella harrastamisen ja ryhmässä olemisen taitoja sekä kehittää lapsen perusliikuntataitoja ja motoriikkaa.
  • Liikutaan yhdessä iloisesti! Aikuinen valitsee itse, kuinka aktiivisesti harjoittelee itse vai keskittyykö lapsen kannustamiseen.
  • Lapsi on ryhmissä oman aikuisen valvonnan alla.
  • Perheen lapsi maksaa täyden hinnan. Seuraavat saman perheen lapset samassa ryhmässä saavat 30€ alennuksen.
  • Aikuiset liikkuvat lapsen mukana vain seuran jäsenmaksun hinnalla (20€). Huom! Lapsen tiedoissa oleva huoltaja lisätään seuran jäseneksi. Ei haittaa, vaikka lapsen kanssa jumppaava aikuinen vaihtuisi, kunhan yksi jäsenmaksu on maksettu. Poikkeuksena yli 6-vuotiaiden FamilyDance, jotka on suunniteltu myös aikuiselle hyvin sopivaksi tanssitunniksi, näillä tunneilla sekä aikuinen että lapsi maksavat kausimaksun.
  • Suositus: max 3 lasta yhden aikuisen vastuulla sekä max. 1 aikuinen yhtä lasta kohti. Jos salissa on hyvin tilaa, voi yhden lapsen kanssa jumpata myös 2 aikuista.
  • Pienet vauvat mukana esim. kantorepussa ovat sallittuja maksutta perheen oman harkinnan mukaan.

FamilyDance on tanssin monipuolinen harrasteryhmä, jossa opetellaan tanssimisen alkeita, rytmiikkaa, kehonhallintaa sekä liikkeiden ja liikesarjojen muistamista erilaisten musiikkien tahdissa. Tunti mukautuu ikäryhmälle sopivaksi. Pääpaino on iloisessa menossa. FamilyDance se sopii erinomaisesti esim. lapsen ja vanhemman tai eri ikäisten sisarusten yhteiseksi harrastukseksi.

MiniFamilyDance on alle kouluikäisen ja aikuisen yhteinen tanssin perheryhmä, jossa opetellaan tanssimisen alkeita, rytmiikkaa, kehonhallintaa sekä liikkeiden ja liikesarjojen muistamista erilaisten musiikkien tahdissa. Tunnin tanssit on valittu lasten iän ja mieltymysten mukaan. Aikuinen pääsee tukemaan lapsen tanssitaitojen ja ilmaisun kasvamista ja tanssin fiilikseen myös itse. Iloinen tunti, jossa musiikki soi ja nauru raikaa!

Perheakrobatia, PerheakroTemppis
Perheliikuntatunti, jossa minkä vain ikäinen lapsi (n. 3-vuotiaasta ylöspäin) ja aikuinen pääsevät tutustumaan akrobatian saloihin. Tällä tunnilla kaikki, sekä lapset että aikuiset, harjoittelevat akrobatiataitoja yhdessä. Pääpaino on omalla keholla tehtävissä tempuissa, mukana myös pariakrobatiaa. Hyödynnämme monipuolisesti myös salin välineitä. Aikuinen pääsee tunnilla sekä avustamaan lapsen harjoitteita että harjoittelemaan itse.

PerheLiikkari
Tunti, jonka tavoitteena on sytyttää liikkumisen ja harrastamisen kipinä. Tunneilla liikutaan vauhdikkaan musiikin tahdissa, leikitään liikuntaleikkejä, tehdään temppurataa ja harjoitellaan erilaisia temppuja ja samalla opitaan tuntemaan ja käyttämään omaa kehoa. Tunti sisältää lastenmusiikin tahdissa tehtäviä liikuntaleikkejä ja temppurataa sekä eri välineiden käyttöä. Harjoituksissa puretaan energiaa, kehitetään perusliikunnan taitoja, ketteryyttä, tasapainoa ja uskallusta. Tunnin teemat koostuvat mm. temppuradoista, palloilusta ja musiikkiliikunnasta. Vanhemmat ovat tunnilla koko ajan aktiivisesti mukana ja heidän tehtävänsä on näyttää mallia sekä kannustaa ja innostaa lasta liikkumaan.

PerheParkour, PerheParkourTemppis
Perheliikuntatunti, jossa minkä vain ikäinen lapsi (n. 3-vuotiaasta ylöspäin) ja aikuinen pääsevät tutustumaan parkourtemppuihin. Tällä tunnilla kaikki, sekä lapset että aikuiset, harjoittelevat yhdessä ylityksiä, alituksia, laskeutumisia, ym.. Aikuinen pääsee tunnilla sekä avustamaan lapsen harjoitteita että harjoittelemaan itse.

PerheTelineTemppis
Telinevoimistelussa opetellaan telinevoimistelun perustaitoja eri telineillä. Käytössä ovat mm. permanto, puomi, rekki, renkaat, nojapuut, tramppa ja ponkka. Taidoista keskiössä ovat erilaiset permantotaidot, roikkuminen, riippuminen ja hyppääminen. Harjoitukset kehittävät tasapainoa, koordinaatiota, lihasvoimaa ja kehonhallintaa. Tunneilla opitaan uusia taitoja, liikutaan monipuolisesti, koetaan tekemisen ja onnistumisen iloa! Perheliikuntatunnilla aikuinen pääsee liikkumaan yhdessä lapsen kanssa.

Perhetemppuilu, PerheTemppis
Tunnit ovat koko perheen yhteisiä, rentoja liikuntatuokioita. Tunti perustuu ohjaajan rakentamaan temppurataan ja tehtäviin, joita lapset suorittavat oman aikuisen ohjaamana ja vastuulla. Myös aikuinen pääsee tällä tunnilla testaamaan tempputaitojaan. Tunti soveltuu kaiken ikäisille lapsille, siitä alkaen, kun lapsi osaa kävellä ja vähän sisäistää ohjeita. Tunnille voi osallistua vaikka koko perhe, jos saliin mahtuu, eri-ikäiset lapset huoltajineen ovat tervetulleita.